American art since 1945
著者
書誌事項
American art since 1945
(World of art)
Thames & Hudson, 2003
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 246-249) and index
内容説明・目次
内容説明
No other introductory book presents the diversity and complexity of postwar American art from Abstract Expressionism to the present as clearly and succinctly as this groundbreaking survey.
David Joselit traces and analyses the often contradictory formal, ideological and political conditions during this period which made American art predominant throughout the world. Social and cultural transformations rooted in mass-media technologies - photography, television, video and the Internet - elevated consumer commodities to the status of legitimate art subjects, as in Pop and Installation art, and brought about a mechanization of the creative act. Artists also increasingly engaged with issues of gender, race, identity and power.
Canonical movements and figures are discussed - Pollock, Rothko, Krasner, Oldenburg, Johns, Warhol, Paik, Ruscha, Sherman, Holzer, Koons and Barney - in juxtaposition with lesser known contemporary artists and practices.
目次
1. The Private Gesture in Public: Art of the New York School - 2. Expanded Gestures: Painting of the 1950s - 3. The Media Public Sphere: Pop and Beyond - 4. Objects, General and Specific: Assemblage, Minimalism, Fluxus - 5. Art as Information: Systems, Sites and Media - 6. The Artist's Properties: From Conceptual Art to Identity Politics - 7. Commodity Lifestyles: From Appropriation to the Posthuman
「Nielsen BookData」 より