Defining modernity : Guomindang rhetorics of a new China, 1920-1970
著者
書誌事項
Defining modernity : Guomindang rhetorics of a new China, 1920-1970
(Michigan monographs in Chinese studies, no. 97)
Center for Chinese Studies, University of Michigan, c2002
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Over the course of the twentieth century, the Guomindang, also known as the KMT or Nationalist Party, articulated and marketed symbols, traits, and institutions crucial to a modernizing China. These included tangible elements (paper money, flags, national anthems), specific institutions (educational, governmental, and scientific facilities), and intangible qualities (nationalism, social trust, social discipline). Understood as the constituents of modernity, all these elements drew the attention and advocacy of Party members.Defining Modernity offers a reappraisal of Guomindang history based on a close analysis of cultural, ideational, and symbolic practices rather than the more common social, political, and economic frames. Chapters on education policies and practices, Nationalist Party relations with Chinese Christian and missionary communities, the use of paper currency, political propaganda, and the construction of scientific institutions all provide fresh points of comparison with Chinese Communist ideas, practices, and dilemmas. The essays here highlight the complexities and range of creative possibilities confronting a nation-state bent upon the "modernizing" mission.
「Nielsen BookData」 より