Ron Mueck Ron Mueck
著者
書誌事項
Ron Mueck = Ron Mueck
Hatje Cantz, c2003
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
German and English
Published in conjunction with the exhibition, "Ron Mueck", Nationalgalerie im Hamburger Bahnhof, Museum für Gegenwart-Berlin, September 10-November 2, 2003
Bibliography: p. 82-83
内容説明・目次
内容説明
Mueck's human figures are always technically perfect, absolutely realistic, deliberately undersized or oversized. He first models them in clay and then takes a hollow cast of which he fills with silicone or fibreglass. The finished models show delicate networks of veins, fine hairs, they even seem to breathe. Viewers are touched and set thinking by the emotional quality of figures like "Pregnant Woman" or "Dead Dad" - created by the artist after the death of his father. Mueck dazzled the public at the Venice Biennale in 2001 with his five metre tall sculpture "Boy". Harald Szeemann called the sculpture "the sphinx of the exhibition", and it soon became its landmark. The monumental, crouching figure of a youth makes a vulnerable, defensive impression, and yet, its watchful eye seems to miss nothing.
「Nielsen BookData」 より