The study of counterpoint from Johann Joseph Fux's Gradus ad parnassum
著者
書誌事項
The study of counterpoint from Johann Joseph Fux's Gradus ad parnassum
(The Norton library, N277)
W. W. Norton, [1965]
Rev. ed
- タイトル別名
-
Gradus ad Parnassum
- 統一タイトル
-
Gradus ad Parnassum
大学図書館所蔵 全13件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
***記述は遡及データによる
Bibliography: p. 149-152
内容説明・目次
内容説明
The most celebrated book on counterpoint is Fux's great theoretical work Gradus ad Parnassum. Since its appearance in 1725, it has been used by and has directly influenced the work of many of the greatest composers. J.S. Bach held it in high esteem, Leopold Mozart trained his famous son from its pages, Haydn worked out every lesson with meticulous care, and Beethoven condensed it into an abstract for ready reference. An impressive list of nineteenth-century composers subscribed to its second edition, and in more recent times Paul Hindemith said, "Perhaps the craft of composition would really have fallen into decline if Fux's Gradus had not set up a standard." Originally written in Latin, Steps to Parnassus was translated into the principal European languages, but the only English version was a free paraphrase published in 1886. The present translation by Alfred Mann is therefore the first faithful rendering in English from the original Latin and presents the essence of Fux's teachings. For its distinction as a classic and its undiminished usefulness for the modern student it is a privilege to offer this fine translation in the Norton Library.
「Nielsen BookData」 より