Early Italian paintings : approaches to conservation : proceedings of a symposium at the Yale University Art Gallery, April 2002
著者
書誌事項
Early Italian paintings : approaches to conservation : proceedings of a symposium at the Yale University Art Gallery, April 2002
Yale University Art Gallery , Distributed by Yale University Press, c2003
- : hard
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
In this work, some of the world's most respected art historians, conservators, curators and conservation scientists explore issues in the preservation and restoration of Italian paintings that date from the 13th to the 16th century. Together their essays illustrate ways in which these associated disciplines can enhance one another's understanding of works of art. The authors address not only the conservation of early Italian pictures but also overall philosophies and problems, past and present, of conservation. These topics include: prevailing attitudes toward conservation methodologies in the 20th century; the presentation of damaged and fragmented paintings; the implications of varnishes used in early Italian painting; the aesthetics and practice of retouching and restoration; and the identification of the artists' and conservators' materials. The book is the publication of the proceedings of a symposium that took place at the Yale University Art Gallery in April of 2002.
「Nielsen BookData」 より