Historical dimensions : the development of the American film industry
著者
書誌事項
Historical dimensions : the development of the American film industry
(Critical concepts in media and cultural studies, . Hollywood / edited by Thomas Schatz ; v. 1)
Routledge, 2004
- : set
大学図書館所蔵 全47件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
'Hollywood' as a concept applies variously to a particular film style, a factory-based mode of film production, a cartel of powerful media institutions and a national (and increasingly global) 'way of seeing'. It is a complex social, cultural and industrial phenomenon and is arguably the single most important site of cultural production over the past century.
This collection brings together journal articles, published essays, book chapters and excerpts which explore Hollywood as a social, economic, industrial, aesthetic and political force, and as a complex historical entity.
目次
Volume I: Historical Dimensions: The Development of the American Film Industry
Early American Cinema and the Emergence of Hollywood
The Classical Hollywood Era
Postwar Transformation: Hollywood in the Age of Television The New Hollywood
Volume II: Formal-Aesthetic Dimensions: Authorship, Genre, and Stardom
Authorship and Genre
The Star System and Star Studies
Case Study in Film Authorship: Alfred Hitchcock
Volume III: Social Dimensions: Technology, Regulation, and Audience
Hollywood Responds to (New) Motion Picture Technologies Regulating Movie Content
Hollywood and Washington
Movie Audiences
Volume IV: Cultural Dimensions: Ideology, Identity, and Culture Industry Studies
Film and Ideology
Representation(s) of Gender and Sexuality
Racial, Ethnic, and Cultural Identity
Movie Marketing in the New Hollywood
「Nielsen BookData」 より