Accessing the curriculum for pupils with autistic spectrum disorders : using the TEACCH programme to help inclusion
著者
書誌事項
Accessing the curriculum for pupils with autistic spectrum disorders : using the TEACCH programme to help inclusion
David Fulton, 2003
- : pbk
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
Bibliography: p. 133-134
"First published in Great Britain in 2003 by David Fulton" -- t.p. verso
内容説明・目次
内容説明
This book explains ways to open up the curriculum to pupils who have autistic spectrum disorders. The particular difficulties experienced by pupils are discussed in direct relation to specific areas of the curriculum, including: core and foundation subjects, PSHE, citizenship and broader aspects such as break times and assemblies.
The authors show the reader how structured teaching can enable pupils with ASD to access the curriculum in a meaningful way and offer many practical strategies to facilitate this process.
This book will benefit those on specialist autism courses, all providers of autism-specific training and the many teachers and teaching assistants working with autistic pupils who are asking for this guidance.
目次
- Overview of the Autism Spectrum
- National Curriculum - challenges for pupils with ASD
- Structured teaching as a foundation for educational programmes
- Physical structures and routines
- Visual schedules
- Work systems
- Visual information
- Tying it all together.
「Nielsen BookData」 より