"Is this English?" : race, language, and culture in the classroom
著者
書誌事項
"Is this English?" : race, language, and culture in the classroom
(The Practitioner inquiry series)
Teachers College Press, c2004
- : cloth
- : paper
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 161-163) and index
内容説明・目次
- 巻冊次
-
: paper ISBN 9780807744079
内容説明
This is the story of a white high school English teacher, Bob Fecho, and his students of color who mutually engage issues of literacy, language, learning, and culture. Through his journey, Fecho presents a method of "critical inquiry" that allows students and teachers to take intellectual and social risks in the classroom to make meaning together and, ultimately, to transform literacy education. Featuring the voices, beliefs, and struggles of urban adolescents and their teachers, this important book:
Describes how critical inquiry enabled students and teachers to cross cultural boundaries and enact a pedagogy that empowers students.
Provides a much-needed alternative to current best-practice thinking and educational mandates that demean teacher knowledge and alienate adolescent students.
Demonstrates how difficult realities can and should enter the classroom, showing teachers how to channel them into language, discourse, and classroom projects that improve students' literacy and thinking.
- 巻冊次
-
: cloth ISBN 9780807744086
内容説明
This work presents a method of ""critical inquiry"" that allows students and teachers to take intellectual and social risks in the classroom to make meaning together and, ultimately, to transform literacy education.
「Nielsen BookData」 より