Telling tales on technology : qualitative studies of technology and education
著者
書誌事項
Telling tales on technology : qualitative studies of technology and education
(Cardiff papers in qualitative research)
Ashgate, c2002
- : hbk.
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 183-200) and index
内容説明・目次
内容説明
It is taken for granted in most influential circles that the use of technology in education is a good thing. The author cites examples of academics refuting this notion and offers a compelling case for reflection on how the two forces interact.
目次
- Taking a Qualitative Approach to Technology and Education: Introduction
- Taking a qualitative approach to technology and education. The Politics and Economics of Technology and Education: The discursive construction of 'educational' computing in the UK, 1979-1989
- The discursive construction of the national grid for learning, 1997-2002
- The role of big business in education technology policy and practice. Individual Learners and Technology: Children's engagement with ICT in primary school
- A-level students and ICT
- Exploring accountancy undergraduates' use of ICT. Qualitative Explorations of 'Virtual' Education: Perspectives of adult learners on ICT and learning
- School teachers' use of an electronic discussion group. Lessons to be Learnt?: The dilemmas of critically researching technology and education.
「Nielsen BookData」 より