Teaching science for social justice
著者
書誌事項
Teaching science for social justice
(The teaching for social justice series)
Teachers College Press, c2003
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 179-185) and index
内容説明・目次
- 巻冊次
-
: pbk ISBN 9780807743836
内容説明
How might science education reflect the values of a socially just and democratic society? How do urban youth living in poverty construct science in their lives in ways that are enriching, empowering, and transformative? Using a combination of in-depth case studies and rigorous theory, this volume:
Offers a series of teaching stories that describes youth's practices of science, providing valuable insight to help teachers work with inner-city youth.
Explores the importance of inclusiveness, membership rules, and the purposes and goals of good science, including utility, pragmatism, and doing good for others.
Shows how science connects to the lives of youth both in and out of school.
Builds on and critiques current reform initiatives in science education.
Features stories taken from six years of teaching and research in after-school science programs with children and youth in homeless shelters.
Illustrates how the children's unique situations framed their constructions of science in compelling and challenging ways.
- 巻冊次
-
: hbk ISBN 9780807743843
内容説明
How might science education reflect the values of a socially just and democratic society? Using a combination of in-depth case studies and rigorous theory, this volume offers a series of teaching stories that describe inner city youth's practices of science.
「Nielsen BookData」 より