Peace education in Europe : vision and experiences
著者
書誌事項
Peace education in Europe : vision and experiences
(European studies in education = Europäische Studien zur Erziehung und Bildung = Études européennes en sciences de l'éducation, v. 19)
Waxmann, c2003
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographies
内容説明・目次
内容説明
Europe is now at the crossroads. It has to decide: Is it going to become a second superpower? Or, and this is our vision, European integration could be the start of a long lasting peace within the continent as well as for a peaceful behaviour with its neighbours. If Europe wants to become a force of peace it is necessary to develop a culture of peace with peace education as a cornerstone. With this publication, we want to stimulate the discussion on peace education in Europe and to open a debate on the European dimension of this goal. In the first part, various approaches to peace education are discussed. In the second part we present eight case studies from selected European countries, from "Eastern" and "Western" Europe: Italy, Hungary, Germany, The Netherlands, France, Croatia, Spain and Austria, preceded by a comparative introduction.
「Nielsen BookData」 より