Animal house : when objects have animals' names : Permanent Collection of Italian Design, la Triennale di Milano
著者
書誌事項
Animal house : when objects have animals' names : Permanent Collection of Italian Design, la Triennale di Milano
Fondazione la Triennale di Milano : Charta, c2002
- タイトル別名
-
Animalhouse
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Published on the occasion of the exhibition at Palazzo della Triennale, Milano, May 10-Sep. 8, 2002
Includes index
内容説明・目次
内容説明
A zoologist might classify Italian design objects in various ways, distinguishing between species that are capable of flight (the Vespa "Wasp" scooter, the Heron lamp), of living aqueous lives (the Dolphin armchair, the jellyfish-like Medusa lamp), and of existing on terra firma (the Grillo "Cricket" telephone, the mouse-sized Topolino automobile). Alternately, one could catalog these all-but-inanimate objects in terms of the fictional creatures they evoke (the Moby Dick chair, Bruno Munari's Meo Romeo cat). This zoophilic trend in Italian design is neither an accidental nor an occasional element, nor need it be seen as some beastial obsession. On the contrary, it is a complex symbolic mechanism that repopulates domestic interiors with a little bit of the animal world that has been chased from our homes and neighborhoods. The presence of these experimental designs in an otherwise animal-free home helps it come to life as a virtual zoo, thus helping us to remember always: it's a zoo out there.
「Nielsen BookData」 より