Marcel Duchamp : Tu m' : puzzle upon puzzle
著者
書誌事項
Marcel Duchamp : Tu m' : puzzle upon puzzle
Hatje Cantz, 2003
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
That it was Duchamp who precipitated the Copernican turn-around in art is an opinion long shared, and not only by insiders. The oeuvre Duchamp left us is exceedingly small, but hardly any of his works did not have to undergo multiple interpretations of an art historic, psychological, socio-critical or alchemist kind. Yet Duchamp's last work "in oil and vinegar", "Tu m'" from 1918, has never drawn extensive attention among his exegetes. Already the title poses a riddle: Does it mean "Tu m'aimes" (you love me) or, as most frequently guessed, "Tu m'emb tes" (you bore me), or, more poignantly even, "Tu m'emmerdes" (kiss my ass)? Karl Gerstner, one of the prominent Swiss graphic designers who knew Duchamp personally, was first taken aback by the work - but also fascinated at the same time. He then proceeded to get a picture of the picture himself in order to satisfy his curiosity. And the more deeply he penetrated into the matter the more his surprise abated and his fascination grew. This book has 20 analytical essays on the work.
「Nielsen BookData」 より