Leading diverse schools
著者
書誌事項
Leading diverse schools
(Studies in educational leadership / series editor, Kenneth Leithwood, v. 2)
Kluwer Academic Publishers, c2003
- : hb
- : pb
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 191-202) and index
内容説明・目次
内容説明
This book explores the challenges that school administrators face in ethnically diverse contexts. Based on an empirical study, it shows how principals do or do not promote inclusive practices in their schools. This volume is the first of its kind to specifically target school administrators and ethnic diversity. It will be of interest to school administrators, prospective administrators, teachers, graduate students, and academics.
目次
Diversity, Educational Leadership and Inclusion.- Educational Approaches to Diversity and Inclusion.- Leadership and Inclusion: A Review.- Administrator Perceptions of "Race" and Racism.- Antiracism: Strategies for Combating Racism.- Promoting Inclusive School-Community Relationships.- Administrator Perceptions of and Responses to Difference.- Dealing with Dilemmas of Difference: Two Cases.- Educative Leadership in Diverse Contexts.- The Barriers to Inclusion.- Leadership and Inclusion.
「Nielsen BookData」 より