Prehistoric art : the symbolic journey of humankind
著者
書誌事項
Prehistoric art : the symbolic journey of humankind
Harry N. Abrams, 2003
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 232) and index
内容説明・目次
内容説明
While some prehistoric sites - notably the painted caves at Lascaux in France and at Altamira in northern Spain - are familiar, many more such places are almost unknown. In fact, remains left by prehistoric men and women are far more numerous and have been found over a much greater territory - including Eurasia, Africa, Australia and the Americas - than most people are aware. These remains include paintings and engravings in caves and rock shelters, but also decorated tools, weapons, statuettes, personal ornaments and even musical instruments made of stone, ivory, antler, shell, bone and fired clay. In "Prehistoric Art", anthropologist Randall White presents a global survey, starting with the first explosion of imagery that occurred approximately 40,000 years ago but also including the creations of essentially "prehistoric" peoples living as recently as the early 20th century. Drawing on up-to-date research, White places these discoveries in context and discusses possible uses and meanings for the objects and images.
「Nielsen BookData」 より