Cosmopolitan vistas : American regionalism and literary value
著者
書誌事項
Cosmopolitan vistas : American regionalism and literary value
Cornell University Press, 2004
- : pbk
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
HTTP:URL=http://www.loc.gov/catdir/toc/ecip0413/2004001486.html Information=Table of contents
内容説明・目次
内容説明
In a major statement on the relation of art and politics in America, Tom Lutz identifies a consistent ethos at the heart of American literary culture for the past 150 years. Through readings of Sherwood Anderson, Willa Cather, Hamlin Garland, Ellen Glasgow, Sarah Orne Jewett, Sinclair Lewis, Edgar Lee Masters, Claude McKay, Edith Wharton, Anzia Yezierska, and others, Lutz identifies what he calls literary cosmopolitanism: an ethos of representational inclusiveness, of the widest possible affiliation, and at the same time one of aesthetic discrimination, and therefore exclusivity.At the same time that it embraces the entire world, in Lutz's view, literary cosmopolitanism necessitates an evaluative stance, and it is this doubleness, this combination of egalitarianism and elitism, that animates American literature since the Civil War. The nineteenth century's realists and sentimentalists, the writers of the Harlem Renaissance and of the Southern Renaissance, the firebrands who brought in the new canon and the traditionalists who struggled to save the old all ascribe, Lutz argues, to the same cosmopolitan values, however much they disagree on what these values demand of those who hold them.
「Nielsen BookData」 より