Imago triumphalis : the function and significance of triumphal imagery for Italian Renaissance rulers
著者
書誌事項
Imago triumphalis : the function and significance of triumphal imagery for Italian Renaissance rulers
(Renaissance and baroque studies and texts, v. 31)
P. Lang, c2004
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [125]-134
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Iago Triumphalis: The Function and Significance of Triumphal Imagery for Renaissance Rulers examines how independent rulers in fifteenth-century Italy used the motif of the Roman triumph for self-aggrandizement and personal expression. Triumphal imagery, replete with connotations of victory and splendor, was recognized during the Renaissance as a reflection of the glory of classical antiquity. Its appeal as a powerful visual bearer of meaning is evidenced by its appearance as a dominant theme in literature, architecture, and art. Rulers such as Alfonso of Aragon, Federico da Montefeltro, Sigismondo Malatesta, and Borso d'Este chose to incorporate the triumphal motif in major artistic commissions in which they were represented. They recognized that the image of the triumph could retain its classical associations while functioning as a highly personalized commentary.
「Nielsen BookData」 より