The blue angel Der blaue Engel
著者
書誌事項
The blue angel = Der blaue Engel
(BFI film classics, 70)
British Film Institute, 2002
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 78-79)
内容説明・目次
内容説明
One of the most famous images in cinema is to be found in "The Blue Angel" (1930). Lola Lola (Marlene Dietrich), in revealing black suspenders, sits on a beer barrel clasping an upraised knee with both hands while she leans slightly back. Though not Germany's first sound film, it was at the time the most prestigious and expensive by far. Director Josef von Sternberg had been lured back from Hollywood and, together with acting star Emil Jannings and producer Erich Pommer, he set about making an adaptation of Heinrich Mann's novel "Professor Unrat". The result is a subtly claustrophobic study of a man's downfall which is a milestone in European cinema. This comprehensive study reconstructs the production history of "The Blue Angel", showing how Sternberg's virtuoso visual style was amply supported by an immensely talented team of actors and technicians. It also analyzes the film's aesthetics, and shows how the grave political situation in Germany reverberated in its seemingly airtight world.
「Nielsen BookData」 より