Hypertext : the electronic labyrinth
著者
書誌事項
Hypertext : the electronic labyrinth
New York University Press, 1997
- : cloth
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: Carlton South, Vic. : Melbourne University Press, 1996
Includes bibliographical references (p. 123-131) and index
内容説明・目次
内容説明
Ever since Gutenberg invented movable type we have lived in a culture dominated by print. Now we are in the midst of a communications revolution as profound as that which saw the printed book replace oral and manuscript texts. Hypertext- a way of connecting text, pictures, film, and sound in a nonlinear manner by electronic links- not only creates the forking paths and blind alleys of the electronic labyrinth but also provides our means of navigating through it. Hypertext is dramatically changing how we read and write, how we teach reading and writing, and how we define literary practices.
In her knowledgeable guide to this revolutionary work, Ilana Snyder gives a lucid and straightforward overview of the radical effects that hypertext is having on textual practices. Focusing on what we mean by text, author, and reader, she explores the connections between the practical experience of hypertext and some of the key insights found in the works of critical theorists such as Barthes and Derrida, and hypertext theorists Land and Joyce. Neither a computer evangelist nor a fearful Luddite, she assesses the implications for education of reading and writing in hypertext.
「Nielsen BookData」 より