Beyond geometry : experiments in form, 1940s-70s
著者
書誌事項
Beyond geometry : experiments in form, 1940s-70s
MIT Press, c2004
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
Place: Los Angeles County Museum of Art, 2004.6.13-10.3 ; Miami Art Museum, Florida, 2004.11.18-2005.5.1
Exhibitors: Richard Paul Lohse, Manuel Espinosa, Juan Melé ... [et al.]
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
In the decades following World War II artists in Europe, North America and South America began experimenting with geometric forms. Rebelling equally against the mathematical purity of earlier geometric modernism and what many saw as the emotional excesses of abstract expressionism and Art Informel, these artists emphasised three-dimensionality, the repetition of modular elements, the conceptual underpinnings of art and the performative to engage the viewer in the creative process and achieve broader intellectual, sensual and emotive range in their work. Beyond Geometry, which accompanies an exhibition at the Los Angeles Country Museum of Art, showcases over 200 works by 139 artists that chart the development of these experiments in form. It is noteworthy that artists on three continents began exploring these forms at the same time, often unaware of aesthetic developments elsewhere. Beyond Geometry brings together examples of European and Latin American concrete art, Argentine Arte Madi, Brazilian Neo-Concretism, Kinetic and Op Art, Minimalism and various forms of post-minimalism including systematic forms of process and conceptual art.
「Nielsen BookData」 より