Varieties of modernism
著者
書誌事項
Varieties of modernism
(Open University art of the twentieth century series, v. 3)
Yale University Press, 2004
- : cloth
- : paper
大学図書館所蔵 全15件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical reference and index
Further reading: p.[399]-400
内容説明・目次
内容説明
This book, the third in the Art of the Twentieth Century series, considers works of art produced in Europe and the United States between the 1930s and the 1960s.
Arranged in four main parts, this abundantly illustrated book begins by examining aspects of the European avant-garde from the 1930s to the aftermath of the Second World War. The second part focuses on the emergence of Abstract Expressionism in the U.S., in particular the work of Jackson Pollock and important critics. Part three looks at "autonomous" high modernism of the early to mid-1960s and the contemporary, related modernist theorization of photography. The final part of the book addresses the reemergence in the 1950s and 1960s of the concerns of the 1920 avant-gardes operating in the so-called "gap between art and life."
Published in association with The Open University
「Nielsen BookData」 より