Working with multiracial students : critical perspectives on research and practice
著者
書誌事項
Working with multiracial students : critical perspectives on research and practice
Information Age Pub., c2004
- : pbk
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
"The inspiration for this collection of essays developed out of two sessions at the 2001 and 2002 annual meetings of the American Educational Research Association"--Acknowledgments
内容説明・目次
目次
Acknowledgements. Introduction, Kendra R. Wallace. Part I: Unmasking the Interface: Theoretical and Methodological Considerations in Multiracial and Multiethnic Identity Research. Tilting at Windmills: The Paradox and Promise of Researching Mixed Race, with Strategies for Scholars, Kristen A. Renn. Fluidity and Multiplicity in Mixed-Heritage Students' Racial/Ethnic Identifications: Implications for Research, Alejandra M. Lopez. Theorizing Cultural Processes in Multiethnic Identity Development, Kendra R. Wallace, Part II: Connecting Development and Practice: Implications for Teachers and Teacher Educators. Where Does the Multiracial/Multiethnic Student Fit?, Francis Wardle. Student Case 1: Alex Bell. Mixed-Heritage Asian Americans: ""Hapa,"" ""Doubles,"" or Culturally Enriched?, Susan Matoba Adler. Student Case 2: Missy Connor. Mutiethnic Identity Development in Middle and High School Aged Students, William L. Greene. Student Case 3: Yvonne Garcia. Multiracial Adolescent Perception: The Role of Friendship in Identification and Identity Formation, Rosa Hernandez Sheets. Student Case 4: Prakash Moghadam. Biracial Identity and Social Context: A Qualitative Investigation, Andra M. Basu. The Role of the School in Supporting the Healthy Identity Development of Multiracial and Multiethnic Children, Francis Wardle. What Preservice Teachers Bring to the Classroom: How Sociocultural Experiences Shape Future Teachers of Diverse Learners, Pauline W. U. Chinn.
「Nielsen BookData」 より