Façade as spectacle : ritual and ideology at Wells Cathedral
著者
書誌事項
Façade as spectacle : ritual and ideology at Wells Cathedral
(Studies in medieval and Reformation thought, v. 102)
Brill, 2004
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [239]-253) and index
内容説明・目次
内容説明
This interdisciplinary study interprets the facade of Wells Cathedral as an integral part of thirteenth-century English Church liturgy and politics. Carolyn Malone posits that architectural motifs, as signs, complemented not only the facade's sculptural program of the Church Triumphant but also its use during liturgical processions. Interpreted as an ideological construct, the facade's design is related to theological change, liturgical innovation and political strategy, as well as to the conjuncture of several major historical and cultural events of the 1220s. As part of the Church's empowering ritual, the facade expressed the reforming views of the Fourth Lateran Council, promoted Wells as the seat the diocese and proclaimed the covenant between Church and State in England following Magna Carta.
目次
List of Illustrations
Acknowledgements
Introduction
1. The Facade and its Producers
2. The Church Triumphant
3. The Production of Signs
4. Liturgical Practice
5. Eucharistic Practice
6. Ideological Strategies
Conclusion
Plates
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より