Media analysis techniques
著者
書誌事項
Media analysis techniques
Sage Publications, c2005
3rd ed
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 233-236) and indexes
内容説明・目次
内容説明
Media Analysis Techniques, Third Edition begins by examining four techniques of media interpretation that the author considers critical for creative people to acknowledge if they are to understand how their creations translate to the real world. The coverage of these four techniques-semiotic theory, psychoanalytic theory, Marxist theory, and sociological theory-have been expanded in this edition to include myth and media, race and representation, and the importance of narratives in media. The book then moves on to vividly link popular culture to these four theories. Written in an accessible style that demystifies complex concepts, Media Analysis Techniques includes a glossary, study guides, and the author's own illustrations. The book is an excellent supplementary textbook for courses on media research methods as well as many other courses in Mass Communications.
目次
Preface to the Third Edition Preface to the Second Edition PART I: TECHNIQUES OF INTERPRETATION Chapter 1: Semiotic Analysis Chapter 2: Marxist Analysis Chapter 3: Psychoanalytic Criticism Chapter 4: Sociological Analysis PART II: APPLICATIONS Chapter 5: Murderers on the Orient Express Chapter 6: Seven Points on the Game of Football Chapter 7: The Maiden With the Snake: Interpretations of a Print Advertisement Chapter 8: All-News Radio and the American Bourgeoisie Chapter 9: Video Games: A New Art Form Epilogue: Shmoos and Analysis Appendix: Simulations, Activities, Games, and Exercises Glossary References Index
「Nielsen BookData」 より