Three modes of perception in Mozart : the philosophical, pastoral, and comic in Così fan tutte
著者
書誌事項
Three modes of perception in Mozart : the philosophical, pastoral, and comic in Così fan tutte
(Cambridge studies in opera)
Cambridge University Press, 2004
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 281-291) and index
内容説明・目次
内容説明
This 2004 book is a full-length, scholarly study of what is widely regarded as Mozart's most enigmatic opera and Lorenzo Da Ponte's most erudite text. Against the long-standing judgement that the opera uses a misguided confidence in reason to traduce feeling, Goehring's study shows how Cosi affirms comedy's regenerative powers and its capacity to grant access to modes of sympathy and understanding that are otherwise inaccessible. In making this argument, the book surveys a rich literary, operatic and intellectual territory. It offers fresh perspective on the relationships between text and tone in the opera, on the tension between comedy and philosophy and its representation in stage works and on the pastoral mode which the opera uses in subtle ways. Throughout, Goehring's argument is sustained by close readings of primary sources, many of them little known, and is richly illustrated with musical examples.
目次
- List of tables, Preface and acknowledgements
- A note on abbreviations
- List of abbreviations
- 1. An overture to Cosi fan tutte: the poetics of the opera over two centuries
- 2. The philosophical mode
- 3. The pastoral mode
- 4. The comic mode
- Epilogue
- Bibliography
- Index.
「Nielsen BookData」 より