The ruins of the most beautiful monuments of Greece
著者
書誌事項
The ruins of the most beautiful monuments of Greece
(Texts & documents)
Getty Research Institute, c2004
- : pbk
- タイトル別名
-
Ruines des plus beaux monuments de la Grece
- 統一タイトル
-
Ruines des plus beaux monuments de la Grece
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 507-517) and index
内容説明・目次
内容説明
Julien-David Le Roy's "Les ruines des plus beaux monuments de la Grece", initially issued in 1758, first revealed to European eyes the wonders of Greek classical architecture. Overnight, Greece became the rage, much to the chagrin of Giovanni Battista Piranesi and other defenders of the genius of Rome. The impact of the volume's splendid engravings of Athens's ancient ruins on contemporary aesthetics was heightened, particularly in the much-expanded edition of 1770, by its two highly provocative theoretical essays. In one, Le Roy set forth a compelling linear history of the conceptual forms of architecture that began in Egypt, moved to Greece, then Rome, and finally modern Europe. In the other, seeking to express the experience of architectural form and its effects, Le Roy gave new voice to feeling. Here, the second edition of "Les ruines" is published in English for the first time, framed by Robin Middleton's sweeping exposition of both the intellectual milieu out of which Le Roy's work emerged and the controversies it generated.
「Nielsen BookData」 より