Comparing theories of child development
著者
書誌事項
Comparing theories of child development
Thomson Wadsworth, c2005
6th ed
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [519]-536) and indexes
内容説明・目次
内容説明
Explaining the nature of theories in the field of child development (including why theories are useful and why there are multiple theories), Thomas' highly respected book covers the widest range of theories of any text currently available. Using the following criteria: "Has the theory been popular?," "Has the theory been influential?," and "Is the theory representative of a class or family of theories?," Thomas identifies the goals and describes the findings of more than two dozen theorists and inspects a series of child development issues that bridge a variety of theories. Additionally, Thomas suggests a variety of ways to compare theories and existing explanations of how a child develops.
目次
1. Theories, Models, Paradigms, and Such. 2. The Contents of Child Development Theories. 3. Sigmund Freud"s Psychoanalysis. 4. Erikson"s Variation on Freud"s Theme. 5. Skinner"s Operant Conditioning. 6. Social-Learning Theory and Contextualism. 7. Piaget"s Cognitive Development Theory. 8. Vygotsky and the Soviet Tradition. 9. Information-Processing Theories. 10. Conceptions of the Self: Humanistic and Otherwise. 11. Ecological Psychology. 12. Ethology and Sociobiology. 13. A Bio-Electrochemical Model. 14. Kohlberg"s Moral Development Model. 15. Gilligan"s Compassionate Caring. 16. Recent Entries.
「Nielsen BookData」 より