Insights into second language reading : a cross-linguistic approach
著者
書誌事項
Insights into second language reading : a cross-linguistic approach
(The Cambridge applied linguistics series / series editors, Michael H. Long and Jack C. Richards)
Cambridge University Press, 2005
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全72件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [275]-320)
"First published 2004"--T.p. verso of reprinting
内容説明・目次
内容説明
This critical volume, provides an in-depth analysis of second language reading's multiple dimensions. The paperback edition describes the complexity of reading and explains how reading differs in a first and second language. The book is broad in scope, covering all major aspects of the reading process and synthesizing all current reading research. The author provides a cross-linguistic orientation, explaining how first and second languages can mutually facilitate one another. This important volume offers strategies for enhancing literary acquisition, second-language learning and bilingual processing, and will serve as a valuable guide for graduate students, professors, researchers and foreign language teachers.
目次
- Part I. Theoretical Foundations: 1. Introduction
- 2. Theoretical underpinnings
- Part II. Essential Components: 3. Word recognition
- 4. Vocabulary knowledge
- 5. Intraword awareness and word-knowledge development
- 6. Information integration in sentence processing
- 7. Discourse processing
- 8. Text structure and comprehension
- Part III. Looking at the Whole: 9. Individual differences
- 10. Developing strategic reading
- Part IV. Theory into Practice: 11. Comprehension assessment
- 12. Comprehension instruction.
「Nielsen BookData」 より