Musical representations, subjects, and objects : the construction of musical thought in Zarlino, Descartes, Rameau, and Weber
著者
書誌事項
Musical representations, subjects, and objects : the construction of musical thought in Zarlino, Descartes, Rameau, and Weber
(Musical meaning and interpretation / Robert S. Hatten, editor)
Indiana University Press, c2004
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [221]-231) and index
内容説明・目次
内容説明
Jairo Moreno adapts the methodologies and nomenclature of Foucault's "archaeology of knowledge" and applies it through individual case studies to the theoretical writings of Zarlino, Descartes, Rameau, and Weber. His conclusion summarizes the conditions-musical, philosophical, and historical-that "make a certain form of thought about music necessary and possible at the time it emerges."
Musical Meaning and Interpretation-Robert S. Hatten, editor
目次
Acknowledgments
Note on Translations
Introduction
1. Zarlino: Instituting Knowledge in the Time of Correspondences
2. The Representation of Order: Perception and the Early Modern Subject in Descartes's Compendium musicae
3. The Complicity of the Imagination: Representation, Subject, and System in Rameau
4. Gottfried Weber and Mozart's K. 465: The Contents and Discontents of the Listening Subject
Epilogue
Glossary of Greek Terms
Notes
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より