The infinite line : re-making art after modernism
著者
書誌事項
The infinite line : re-making art after modernism
Yale University Press, c2004
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This landmark book offers a radical reinterpretation of the innovative art of the late 1950s and 1960s. Examining the work of major artists of the period--including Mark Rothko, Piero Manzoni, Agnes Martin, Dan Flavin, Eva Hesse, Blinky Palermo, and Louise Bourgeois--Briony Fer focuses on the overriding tendency toward repetition and seriality that occurred at the moment of modernism's decline, gained ground in its aftermath, and continues to shape much of the art seen today. Although seriality is mainly associated with American artists and with Minimalism, Fer broadens our understanding of it, looking at Minimalist seriality as one crucially important strategy among several. She argues that repetition becomes generative of new modes and habits of making and looking; at stake is how we think about the artwork in relation to both temporality and subjectivity. Paying close attention to specific artworks, this timely critical reassessment offers a fresh perspective on a wide range of familiar and less familiar art.
「Nielsen BookData」 より