In good faith : schools, religion, and public funding
著者
書誌事項
In good faith : schools, religion, and public funding
Ashgate, c2005
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 205-239) and index
内容説明・目次
内容説明
The growth of faith-based schools, particularly within Muslim communities, has signaled a clear change in direction as a number of religious groups have begun to question the efficacy of 'secular' schooling for all. But why is it that some faith-based schools are regarded as different from others? What makes Muslim and Sikh schools, for example, different from those classified as Anglican, Catholic or Jewish? At the heart of the debate is the question of segregation in terms of race and ethnicity. This unique book draws on first-hand research to explore these issues and the concerns that the expansion of new faith-based schools will prove to be socially divisive, encourage 'fundamentalism', and incite religious and ethnic tensions. Lord Dearing contributes the Foreword.
目次
- Foreword
- Setting the scene
- Faith-based schooling: an historical perspective
- The emergence of new faith-based schools
- Community, family and culture
- Legal matters and accountability
- Curriculum issues
- Special educational needs practice in faith-based schools
- Social justice or social division?
- A future for faith-based schooling
- References
- Index.
「Nielsen BookData」 より