Real-life problem solving : a collaborative approach to interdisciplinary learning
著者
書誌事項
Real-life problem solving : a collaborative approach to interdisciplinary learning
(Psychology in the classroom : a series on applied educational psychology)
American Psychological Association, 1997
1st ed
- pbk.
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 237-244)
内容説明・目次
内容説明
This work describes an approach to interdisciplinary learning in which students and teachers investigate open-ended, authentic problems that have relevance to both themselves and to the larger community. It explains clearly "problem-based learning as co-development" (PBL-CD).
目次
- Understanding the Research on Problem-Based Learning
- What Is Problem-Based Learning as Co-Development (PBL-CD) and What Are the Benefits?
- Planning and Implementing Problem-Based Learning as Co-Development
- Applying PBL-CD to Langugage, Arts and Humanities
- Applying PBL-CD to Science and Mathematics
- Applying PBL-CD to Projects Involving Multiple Schools.
「Nielsen BookData」 より