Motivating students in information literacy classes
著者
書誌事項
Motivating students in information literacy classes
(The new library series, no. 8)
Neal-Schuman Publishers, 2004
- : pbk
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Students learn best when they are motivated by and interested in the subject. This unique manual shows librarians and instructors how to develop engaging courses that will compel students to become effective and successful users of Information both in their academic careers and their professional lives. Part One gives librarians the keys to understanding motivation essentials and teaches them to make information literacy courses more motivating to students and the value of intrinsic versus extrinsic motivation in instruction. Jacobson and Xu show how to utilize credit-bearing courses, course-related instruction, drop in sessions, and first-year programs to create exciting and enticing instruction for students. They provide librarians and class facilitators the tools to keep their students interested, with tips from instructors, notes from actual experience, innovative exercises and assignments, models of teaching behaviors, methods for increasing student participation, advice for assessment and grading, and considerations for Web-based instruction. Organized with easy-to-read charts, tables, references, and sample sheets, this is the ideal tool for developing new information literacy instruction or reinvigorating existing courses.
「Nielsen BookData」 より