The English-vernacular divide : postcolonial language politics and practice
著者
書誌事項
The English-vernacular divide : postcolonial language politics and practice
(Bilingual education and bilingualism / series editors, Colin Baker and Nancy Hornberger, 49)
Multilingual Matters, c2005
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 131-137) and index
内容説明・目次
内容説明
This book offers a critical exploration of the role of English in postcolonial communities such as India. Specifically, it focuses on some local ways in which the language falls along the lines of a class-based divide (with ancillary ones of gender and caste as well). The book argues that issues of inequality, subordination and unequal value seem to revolve directly around the general positioning of English in relation to vernacular languages. The author was raised and schooled in the Indian educational system.
目次
Preface
1 Introduction: Situating the Vernacular in a Divisive Postcolonial Landscape
2 Divisive Postcolonial Ideologies, Language Policies and Social Practices
3 Divisive and Divergent Pedagogical Tools for Vernacular and English-medium Students
4 The Divisive Politics of Divergent Pedagogical Practices
5 The Divisive Politics of Tracking
6 Gulfs and Bridges Revisited: Hybridization, Nativization and Other Loose Ends
Afterword
Appendices
References
Index
「Nielsen BookData」 より