Introductory lectures on aesthetics
著者
書誌事項
Introductory lectures on aesthetics
(Penguin classics)
Penguin Books, 2004
- : pbk
- タイトル別名
-
Einleitung in die Ästhetik
The introduction to Hegel's philosophy of fine art
- 統一タイトル
-
Einleitung in die Ästhetik
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
This translation first published as "The introduction to Hegel's philosophy of fine art" 1886 -- t.p. verso
This edition first published 1993, reprinted with a new chronology and further reading 2004 -- t.p. verso
Chronology: p. xxxvii-xxxviii
Further reading: p. xxxix-xl
内容説明・目次
内容説明
No philosopher has held a higher opinion of art than Hegel, yet nor was any so profoundly pessimistic about its prospects - despite living in the German golden age of Goethe, Mozart and Schiller. For if the artists of classical Greece could find the perfect fusion of content and form, modernity faced complicating - and ultimately disabling - questions. Christianity, with its code of unworldliness, had compromised the immediacy of man's relationship with reality, and ironic detachment had alienated him from his deepest feelings. Hegel's Introductory Lectures on Aesthetics were delivered in Berlin in the 1820s and stand today as a passionately argued work that challenged the ability of art to respond to the modern world.
目次
- The range of aesthetic defined, and some objections against the philosophy of art refuted
- methods of science applicable to beauty and art
- the conception of artisitc beauty
- historical deduction of the true idea of art in modern philosophy
- division of the subject.
「Nielsen BookData」 より