Communication research : asking questions, finding answers
著者
書誌事項
Communication research : asking questions, finding answers
McGraw-Hill, c2001
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 386-398) and indexes
"McGraw-Hill Higher Education"--T.p. verso
内容説明・目次
内容説明
This text covers basic research issues and both quantitative and qualitative approaches to communications research. The guiding principle of the text is that methodological choices are made from one's research questions and hypotheses.
目次
PART I. RESEARCH BASICS 1. Introduction to Research in Communication 2. The Research Process -- Getting Started 3. Introduction to Quantitative Research 4. Introduction to Qualitative Research 5. Research Ethics PART II. THE SPECIFICS OF RESEARCH METHODS 6. Measurement 7. Sampling, Significance Levels, and Hypothesis Testing 8. Quantitative Research Designs 9. Surveys, Questionnaires, and Polls 10. Descriptive Statistics 11. Testing for Differences 12. Testing for Relationships 13. Analyzing Texts 14. Designing Qualitative Research 15. Qualitative Methods PART III. READING AND WRITING RESEARCH REPORTS 16. Reading and Writing the Quantitative Research Report 17. Reading and Writing the Qualitative Research Report Appendix A: All Math and Statistical Formulas Glossary Index At the end of each chapter: Summary Checklist
「Nielsen BookData」 より