Action research for teachers : a practical guide
著者
書誌事項
Action research for teachers : a practical guide
David Fulton, c2005
- : pbk
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 126-131) and index
内容説明・目次
内容説明
Assuming no prior knowledge of research methods and techniques, this book is the perfect companion for teachers at all levels undergoing professional development who need to enhance their formal reflection skills.
Providing a detailed explanation of what action research is and its importance in terms of whole school development, this book invites the teachers to try out educational research for themselves and adopt an investigative attitude that will help improve and evaluate practice. It includes:
* Support and guidance that help you tackle key issues
* "Real-life" practical case studies that underline what action research is and how it can be effectively used.
目次
- What is Action Research and why should you do it?
- What are some of the problematics? Part Two: How to do Action Research
- Action planning
- Data, criteria and evidence
- Critique, validation and legitimation
- Part Three: Case studies
- Case study of a classroom teacher in primary education
- Case study of a classroom teacher in secondary education
- Case study of a principal and educational manager
- Part Four: Implications
- Teacher's self evaluation
- Whole school development
- Influencing education policy and practices.
「Nielsen BookData」 より