Modern architecture and the end of empire
著者
書誌事項
Modern architecture and the end of empire
(British art and visual culture since 1750, new readings)
Ashgate, c2003
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [207]-220) and index
HTTP:URL=http://www.loc.gov/catdir/toc/fy042/2002038261.html Information=Table of contents
内容説明・目次
内容説明
Modernist architecture claimed to be the "international style" but the relationship between modernism and the new dispositions of nations and nationalities which have succeeded the old European empires remains obscure. This book examines the interactions between modern architecture, imperialism and post-imperialism. Mark Crinson looks at the architecture of the last years of the British Empire, and during its prolonged dissolution and aftermath. Taking a number of case studies from Britain, Ghana, Hong Kong, Iran, India and Malaysia, he investigates the ambitions of the people who commissioned the buildings, the training and role of architects, and the interaction of the architecture and its changing social and cultural contexts. This book raises questions about the nature of modernism and its roles that look far beyond empire and towards the post-imperial.
目次
- Imperial panorama - panorama of architecture
- The double end - training architects for the Empire
- Oil and architecture
- The National Pavilion - "A building which needs no name"
- The commonwealth of architecture
- Dialects of internationalism - architecture in Ghana 1945-1966
- The view from Penang Hill: Modernism and nationalism in Malaysia
- Discrepant cosmopolitanism.
「Nielsen BookData」 より