Giovanni Bellini and the art of devotion
著者
書誌事項
Giovanni Bellini and the art of devotion
Indianapolis Museum of Art, c2004
- : pbk
- : cloth
電子リソースにアクセスする 全1件
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 160-169)
内容説明・目次
内容説明
Giovanni Bellini was the leading artist of the early Renaissance in Venice and the master of what was probably the largest workshop of any painter in Italy. Many of the works that are today associated with Bellini are half-length images of the Virgin and Child, a type of painting that became the mainstay of his workshop's production, where they were created and replicated in great numbers to meet the needs of private devotion. The local market was large and its demands were varied in terms of both style and quality, and the Bellini workshop accommodated these demands through standardized methods of production. The essays included in this book examine the practice of workshop replication both to understand the specific working methods of Bellini's shop and to situate artistic practice within the broader context of the demand for particular kinds of images. Ronda Kasl is curator of painting and sculpture before 1800 at the Indianapolis Museum of Art. Other contributors include Keith Christiansen, Antonietta Gallone, Andrea Golden, Cinzia Maria Mancuso, and David Miller.
「Nielsen BookData」 より