The strategic use of stories in organizational communication and learning
著者
書誌事項
The strategic use of stories in organizational communication and learning
M.E. Sharpe, c2005
- : pbk
- : hard
大学図書館所蔵 全10件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Suggested reading: p. 237-241
Includes index
HTTP:URL=http://www.loc.gov/catdir/toc/ecip0421/2004019153.html Information=Table of contents
内容説明・目次
内容説明
Designed for students and practitioners in the fields of organizational behavior and human resource training and development, this groundbreaking book presents a cutting edge approach to improving organizational communication. Drawing on his extensive experience as an organizational development consultant and group process facilitator, Terrence Gargiulo shows how the use of storytelling is the key to effective communication and learning.
目次
- Part I: Frameworks
- 1. Introduction
- 2. A Working Model of Stories
- 3. Organizational Communication - Broadcasting Signals
- 4. Case Study - Dreyer's Ice Cream
- 5. Organizational Learning - Building Bridges
- 6. Case Studies: DTE Energy & Jeff Bukantz
- Part II: Interviews
- 7. Introduction to the Interviews
- 8. Interview with Bernice Moore - CTB/McGraw Hill
- 9. Interview with Robert Kraska - DTE Energy
- 10. Interview with Sherrie Cornett - Dreyer's Ice Cream
- 11. Interview with Marty Fischer - Starbucks Coffee
- 12. Interview with Father Marus - Woodside Priory School
- Part III: Competency Map
- 13. Introduction to the Competency Map
- 14. The Core
- 15. Process Ring
- 16. Interaction Ring
- 17. Summary
- Appendix A: Folk Tale Illustrating Principles of Active Listening
「Nielsen BookData」 より