The young child's memory for words : developing first and second language and literacy
著者
書誌事項
The young child's memory for words : developing first and second language and literacy
Teachers College Press, c2004
- : paper
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 133-140) and index
内容説明・目次
内容説明
Daniel Meier offers a fresh perspective, innovative strategies, and practical guidelines for the literacy development of young children in multilingual and multicultural settings. Presenting effective, research-based ways for early childhood and elementary teachers to develop a sound and lasting appreciation for, and love of, literature among their students, this resource:Offers successful strategies for supporting the language and literacy learning of English language learners, with an emphasis on linking preschool and kindergarten language and literacy teaching.
Features original examples of teaching and learning for children from birth through 8 years of age, including suggested activities and useful resource and reference lists.
Describes the foundation for children's literacy development, including phonemic awareness, dictation, and social interaction.
Examines how connections between art and language can allow teachers to bring play into the classroom to foster literacy development.
Offers strategies and programs for promoting families as powerful partners in their children's literacy learning.
And includes a full-color insert!
「Nielsen BookData」 より