Managing behaviour problems
著者
書誌事項
Managing behaviour problems
Hodder and Stoughton, 1989
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliography and index
内容説明・目次
内容説明
The aim of this study is to provide teachers and headmasters with practical solutions to the growing problem of unacceptable classroom behaviour. The text includes strategies for analyzing the points at which lessons begin to break down, and provides suggestions for alterations in lesson planning which will overcome the problem. The author also offers guidance for ways of working and talking with the parents of problem children in order to support classroom work and improve behaviour generally.
目次
- Defining behaviour problems
- the teacher as classroom manager
- social and cognitive factors in behavioural disturbances
- emotional origins of behaviour problems
- key researches for dealing with disruption
- implementing a behaviour management scheme
- how to identify and record behaviour problems
- intervention principles and practices
- class control and organization
- task management. Appendices: case studies
- analyzing handwriting problems
- remediating spelling problems.
「Nielsen BookData」 より