Features of successful school systems : a comparison of schooling in six countries
著者
書誌事項
Features of successful school systems : a comparison of schooling in six countries
(Studien zur International und Interkulturell Vergleichenden Erziehungswissenschaft / herausgegeben von Wilfried Bos ... [et al.], Bd. 4)
Waxman Münster, c2004
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
The study reported in this volume is focused on a systematic comparison of the school systems in Canada, England, Finland, France, the Netherlands and Sweden. It aims to identify factors of education systems as well as cultural and socio-economic factors that are responsible for the international variation of student performance as demonstrated in PISA 2000. Therefore, in addition to the systematic comparison of the school systems, hypotheses are formulated identifying factors with a major impact on student performance. This publication addresses specifically the scientific community in the areas of comparative education, school effectiveness research and school system governance. The country studies that served as a basis for the analysis were published under the title Conditions of School Performance in Seven Countries - A Quest for Understanding the International Variation of PISA Results as volume 3 within this series.
「Nielsen BookData」 より