Making sense of art : sensory-based art activities for children with autism, Asperger Syndrome and other pervasive developmental disorders
著者
書誌事項
Making sense of art : sensory-based art activities for children with autism, Asperger Syndrome and other pervasive developmental disorders
Autism Asperger, c1999
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
Based on the belief that every child has a right to participate in a variety of art experiences appropriate to the child's needs and interests, this resource guide offers visual art activities developed specifically for children with autism, Asperger Syndrome and other pervasive developmental disorders who are served in a variety of settings. Focusing on the inherent strengths and needs of children with these exceptionalities, the book stimulates the senses through manipulation and exploration, arouses curiosity and creativity and develops a sense of mastery. Activities are grouped by primary modality for ease of use. There is an introductory page to each activity that gives background information about the sense, lists vocabulary and related concepts, basic objectives, and required materials. Easy-to-follow step-by-step procedures are illustrated by line drawings. It is recommended for parents and educators alike.
「Nielsen BookData」 より