Abstract expressionism
著者
書誌事項
Abstract expressionism
(Movements in modern art)
Tate, c2005
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 77) and index
内容説明・目次
内容説明
Movements in Modern Art seriesAccessible introductions to the most important and influential art movements of the twentieth century; Each book includes illustrations of major works from collections around the world; Expert authors write for a general readership The term Abstract Expressionism, though coined by critics and resisted by some of the artists involved, has come to signify the fascinating body of work made by American artists in post-war New York, mainly between 1947 and 1953. Artists including Jackson Pollock, Mark Rothko, Clyfford Still, Barnett Newman, Lee Krasner and Willem de Kooning created large-scale canvases that revitalised contemporary art in America. Although inspired to some extent by the Surrealists and by European abstract painting, Abstract Expressionism was hailed as the first truly American modern art movement, and was in turn to have enormous influence on the activities of artists in Europe. An epilogue explains the critical critical reception of Abstract Expressionism at the time up until the present day in both the United States and abroad.
「Nielsen BookData」 より