Challenges for China's development : an enterprise perspective
著者
書誌事項
Challenges for China's development : an enterprise perspective
(RoutledgeCurzon contemporary China series, 4)
Routledge, 2005
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
The pace of reform for China's enterprises of all kinds has quickened as they seek to cope with the challenges of self-determination in a rapidly evolving context of difficult social and welfare changes, and the realities of increasing global competition. This book explores these challenges from the perspective of the enterprise. It includes discussion of current and likely future overall trends, reports on new research findings on the true extent of governance and accounting reforms within enterprises, and considers the impact of increasing global competition on strategy, business relationships and management culture in a range of different kinds of enterprises.
目次
1. Introduction David H. Brown and Alasdair MacBean 2. Challenges for China and Europe Fan Gang and Lord Powell 3. Does the class of shareholdings affect performance in Chinese publicly listed companies? Guy S. Liu and Sandy Pei Sun 4. Corporatisation of China's SOEs and Corporate Governance Jean Jinghan Chen 5. Governance of Chinese State Owned Enterprises Cheng Wei-Qui and Philip Lawton 6. Insights into strategy development in China's TVEs David H. Brown, Yong Zhang and Hantang Qi 7. Value Creation in Chinese and European Business Relationships Kevin Yeoh and Ian Wilkinson 8. Guanxi, Relationship Marketing and Business Strategy Yunyan Li, Martin F. Parnell and Nick Hawkins 9. Cultural and institutional context for management control in mainland China and the UK Dermot Williamson 10. Chinese style of business as seen from a regional perspective Tony Fang
「Nielsen BookData」 より