Shadowlines : six canonic preludes for piano (2001)
著者
書誌事項
Shadowlines : six canonic preludes for piano (2001)
Faber Music, c2004
楽譜(印刷)(いずれでもないもの)
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Notes in English
内容説明・目次
内容説明
Composed in 2001 for Pierre-Laurent Aimard, Shadowlines was George Benjamin's first piano work in almost two decades. By turns gentle and explosive, intimate and monolithic, its six movements (all canons in different ways) form a continuous 15-minute structure of great drama. More often than not, Benjamin's processes are hidden, and go beyond standard techniques of transposition and inversion; from 'elastic' canons, where lines expand, contract or fuse according to variable speeds, to a procedure of Benjamin's own invention where melodic lines and chords pass through a simple intervallic code and emerge totally transformed. A bitter sequence of octatonic chords becomes a blues-like sequence of dominant 7ths, whilst a fierce, plangently chromatic two-part polyphony is transfigured into mild, pentatonic yodelling.
'... the first major piano work of the 21st century... Technical rigour and ingenuity lie behind everything, as they do in Bach; but as in Bach, they disappear in the expression of feeling - the impression of the piece is of free fantasy.'
The Boston Globe (Richard Dyer), 22 July 2003
「Nielsen BookData」 より