Drama and the market in the age of Shakespeare
著者
書誌事項
Drama and the market in the age of Shakespeare
(Cambridge studies in Renaissance literature and culture, 1)
Cambridge University Press, 2004
- : pbk
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First paperback edition 2004" -- t.p. verso
Bibliography: p. 145-159
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Douglas Bruster's provocative study of English Renaissance drama explores its links with Elizabethan and Jacobean economy and society, looking at the status of playwrights such as Shakespeare and the establishment of commercial theatres. He identifies in the drama a materialist vision which has its origins in the climate of uncertainty engendered by the rapidly expanding economy of London. His examples range from the economic importance of cuckoldry to the role of stage props as commodities, and the commercial significance of the Troy story in Shakespeare's Troilus and Cressida, and he offers new ways of reading English Renaissance drama, by returning the theatre and the plays performed there, to its basis in the material world.
目次
- 1. Towards a material theatre
- 2. Drama and the Age
- 3. 'City comedy' and the materialist vision
- 4. Horns of plenty: cuckoldry and capital
- 5. The objects of farce: identity and commodity
- 6. The farce of objects: Othello to Bartholomew Fair
- 7. 'The alteration of men': Troilus and Cressida, Troynovant, and trade.
「Nielsen BookData」 より