Creating the conditions for school improvement : a handbook of staff development activities
著者
書誌事項
Creating the conditions for school improvement : a handbook of staff development activities
David Fulton, 2000
2nd ed
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Previous ed.: 1994
Includes bibliographical references (p. 149-150) and index
内容説明・目次
内容説明
First Published in 2001. This is the second edition of this school's improvement handbook of staff development activities by the IQEA (Improving Education for All) project. This book is not about what changes should be introduced into a school but rather about creating the conditions for supporting those changes which schools or individuals believe should be introduced. To be effective at managing change schools and teachers need to modify the internal conditions of the school at the same time as introducing changes in teaching or curriculum. The book therefore provides ideas and materials to help colleagues in school to create such conditions and suggests a strategic approach.
目次
- Chapter 1 Creating the Conditions for School Improvement
- Chapter 2 Improving the Quality of Education for All
- Chapter 3 Enquiry and Reflection
- Chapter 4 Planning
- Chapter 5 Involvement
- Chapter 6 Staff Development
- Chapter 7 Coordination
- Chapter 8 Leadership
- Chapter 9 The Journey of School Improvement
- Chapter 10 Using the Conditions of School Rating Scale
「Nielsen BookData」 より