Experiencing Tess of the d' Urbervilles : a Deweyan account
著者
書誌事項
Experiencing Tess of the d' Urbervilles : a Deweyan account
(Value inquiry book series, v. 162 . Studies in pragmatism and values)
Rodopi, 2005
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliogrpahy: p. [223]-237
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This book interprets Thomas Hardy's Tess of the D'Urbervilles with the openness toward experience recommended by John Dewey's Art as Experience. The characters of Tess are considered as real people with sexual bodies and complex minds. Efron identifies the "experience blockers" that the critical tradition has stumbled upon, and defends Hardy's involvement in telling his story. Efron offers a new way of evaluating literature inspired by Dewey's pragmatist aesthetics.
目次
Foreword by Michael Irwin
Preface and Acknowledgements
ONE Clearing the Foreground for Experiencing Tess
TWO The Body-Mind of Young Tess
THREE Toward Recovery
FOUR Beyond Frustration to Experiential Disaster
FIVE From Confusing Movement to Integral Restoration
SIX Consummations
SEVEN Experience Goes Further
Notes
Bibliography
About the Author
Index
「Nielsen BookData」 より